Magamról

17 múltam évek óta. Diáknyúzó vagyok munkaidőben. Szabadidőmben keresem magam és azokat a dolgokat, amitől épülhet (belső)világom.

2017. január 16., hétfő

Ötödik nap

Hurrá, szombat! Hűtő feltöltés. elmúlt héten nem értem rá, csak a nem kívánt dolgok eltüntetésével végeztem.
Impulzus vásárló vagyok, ezen eddig nem segített a lista sem. ( Főleg azért, mert a táskámban lapult és utólag került elő.) Most reklámújság böngészés volt egész héten hol melyik megengedett zöldség akciós, azután "ember tervez, Isten végez". Havazás, havas eső, csúszós utak. Maradt a jó, öerg ingyen busz. Előzőleg kiírtam, mint mindig a dolgokat, de most post-it cetlire és a pénztárcámra ragasztottam, hogy ne a táska fenekén végezze. Sikeresen vettem  az első akadályt, ami a kenyérillat csábítása. ( Fene egye meg a szaglásomat!) Zöldséges részlegen cikáztam a polcok közt, az ismerős dolgokat keresve. Jégsaláta, jégcsap retek, padlizsán, gomba,karfiol sajna cukkini kifogyott. Üres volt a cikória helye is, pedig kíváncsi lettem volna rá, mert nekem csak a pótkávé jut róla eszembe. Most ez kimarad az édesköménnyel egyetemben.
 Nézegettem a polcokat, hoppá csíra, retek és mungóbab. Ezzel már kísérleteztem, amikor arra gondoltam, hogy ha már nem főzök akkor éljek nyers koszton.  el is olvastam csomó mindent, vettem is egy csíráztató tálat. Becsomagolva most is ott pihen a spájzban. Elő kell majd vennem, mert költséghatékonyság tekintetében a kis dobozkák a legkevésbé jó ár-érték arányosak. ( Le sem tagadhatnám, hogy most ástam bele kicsit magam a gazdasági ismeretekbe.) Tápanyagilag viszont koncentráltan tartalmaznak mindent, amit a későbbi növényben is megvan. Ez a növényi vitaminbomba. A retekről tudtam, hogy erős, tormásan csípős az íze, míg a mungóbabé semleges, kissé roppanós. ( Jó tanács. Ennél a csoportnál tartsuk be a szavatossági időt, mert az íz és az állaga megsínyli másként. Tapasztalatból tudom.)
A zellerrel kicsit tanácstalan voltam, még sosem használtam. Vajon a halványító zeller és a papíron szerepló zellerszár ugyanaz? Kérjek telefonos segítséget? Egy életem, egy halálom, ezt kipróbálom.
Még egy kis időm lévén, ezért sétálgattam, hátha feltöltik a tök és cukkini ládákat. Sajna nem , de találtam római salátát. Vajon mit tud? A rollót, rukkolát ismerem, azt hiszem ez lesz a soros kísérleti alany.
Ekkor vettem észre, hogy a listán szerepel még a póréhagyma is. Meg lettem mentve! A konzultáción ismertetett tiltó listáról két zöldséget sajnáltam: a paradicsomot és a hagymát.  ( A paradicsom esetleg sós termék formájában visszacsempésződhet, majd legközelebb választom.) A hagyma így fog visszajönni, ez már tetszik.
Gyors kör a sütőzacskóért és a csirkemellért! Most már ehetek majd tejterméket is végre. Itt újabb fennakadás lett, mert a zsírszegény túró kb. 10%-os, de nekem csak maxiumum 1%-os lehetne. Vajon ha a 10 deka helyett csak 1-et eszem, akkor helyettesíthető? Meg tudom-e állni, hogy ne bűnözzek? OK., ez most itt marad. Sosem voltam ebben erős. Félő, hogy a fél kiló túró egyszerre tűnne el a pocakomban. Majd keresem tovább a megoldást.
A csirkemell sonka, még kimarad nekem! Eltűnök derékig a hűtőpultban és próbálok rúdban nagyobb adagot venni belőle, de megállapítottam, hogy azok 69%-osak. Már épen feladnám, amikor aranyáron elé pottyan a 10 dekás kiszerelésű Kométa (81%). 60 dekáért fizetek annyit, mint a 3 kiló csirkemellért. Hú, ez egy kicsit rablásnak tűnik! Nem lehet tűnődni, mert most a buszt kell elérnem.
Rögtön elpakolok mindent. Már tudom, hogy kb egy fél csirkemell 20 deka. Leszámoltam, hogy 3 kiló nem 14 csak 12 darab most, ekkor kezdtem a nagyokat formára várni és megnyitni, mintha tölteném, így mentek a mélyhűtőbe. ( A sütőzacsiba is kerülhetne zöldségekkel töltve, fogpiszkálóval összefogva a mell.)
Ebédre az egyik póréhagymát áldoztam be, ahogy régebben szoktam, a felkarikázott zöldséget szétpároltam. Most sóztam és borsoztam, amikor feltettem párolódni a feldarabolt csirkemellel. Egy negyed óra- húsz perc alatt megvolt. A hűtőből mellé egy fej jégsalátát választottam, azzal a felkiáltással, hogy ami megmarad azt vacsorára eszem meg. Rosszul jártam volna, ha így van, mert üresen maradt a tányér az evés végeztével.
Közben pakolászom a holnapi napra  és a jövő hétre. Készülnöm kell a holnapi ebédre, amit viszek. a padlizsán puhának tűnt a vásárláskor, így leggyorsabban fel kell használnom. Enni ettem már padlizsánt egyszer grilleztem, de nem igazán jött be. ( Az erdélyi padlizsánkrémet szeretem, de a bolti verziót szoktam kicsit felturbózni.) A húst is kockára vágtam, hogy holnap ne kelljen sokat vesződni.
Még sosem voltam a holnapi helyszínen, ezért végig pörgetem, hogy mire lehet szükség.  Váltó cipő és ruha, könnyen ehető kaja. Későn jut eszembe, hogy a padlizsán pürévé fog szétesni, ha a hússal együtt párolom. ( Másnap cserébe futurisztikus élmény fogad, mert a hús felvette a héj színét és enyhén lila lett.)
Vacsorára szemezgetek a hűtőből. Az gondolom, hogy esete jó, hogy rágok, ezért a sonka mellé mindig nyers zöldségeket fogok enni. Most két intenzív mellé egy semlegeset társítottam. Sosem próbáltam a zellert, még főve sem. Érdekes, de erős íze mellé a tormásan csípős retekcsírát párosítottam. tudtam, hogy ezek intenzitását csökkentenem kell valamivel, erre legjobb az uborka.
Nem tudom, hogy említettem-e a tányérhasználati változást. Eddigi tányérjaim lecseréltem méretben a kistányérra. Befogtam a zöld színűeket is, erről azt olvastam, hogy nyugtatólag hat. ( Nem szerencsés a piros vagy a sárga tányér, mert többet eszik az ember a nyugtalanság miatt.)
Azt hiszem már sok újdonságot nem tartogatnak számomra az édes ízek, mert a nap folyamán már csak olyanokat húztam fel, amiket már legalább egyszer kipróbáltam. A sós még okozhat meglepit. A spárgakrémleves nem. a vásárláskor nem véletlenül nem került sem spárga, sem vágott borsó a kosárba. Mindkettő számomra nem karakteres íz, ha elém teszik megeszem kategória. A leves is ilyen volt, esetleg főtt spárgával dúsítva  lehetne az élményen fokozni esetleg. Hm, lehet egyszer kipróbálom.
Most először kerültem időben ágyba. minden utazás előtt mániásan takarítottam, mintha arra készülnék, hogy soha többet nem térnék vissza. Irreális félelmem ez a közlekedési balesetektől és a haláltól. Most azonban, hogy túléltem a rákot úgy érzem, hogy ne már, hogy ez uralja az életem! Elengedtem a pánikot és elmentem aludni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése